Tuesday 13 December 2011

Ombak Rindu 1.........




Bismillahirrahmnirrahim....

Tabahkan hatiku Ya Allah, setabah hati Nabi Ayub dalam menghadapi ujianMu.
Tinggal berjauhan dari keluarga tercinta, aku di Kedah manakala isteri dan anak-anak di Kuala Lumpur.....menuntut pengorbanan dan kekuatan yang luar biasa...'mentally and psychologically'.

Tanpa ku sedar, aku telah dilanda Ombak Rindu......
Sudah tentu insan pertama itu ialah isteriku yang tercinta - 'the chosen one'
Aku terima nikahnya...26 Disember lapan tahun yang lalu dan cinta, kasih, sayang, rindu ku padanya tetap seperti dulu bahkan semakin hari semakin subur. Alhamdulillah. Subhanallah.

Isteriku yang kurindui selalu,
Di jalan Allah kita menikah, dan semenjak saat itu aku menerimamu di hatiku dengan penuh kesyukuran...dan menerimamu seadanya. Aku sedar tiada insan yang sempurna, kerana sifat kesempurnaan itu hanyalah milik Sang Pencipta.

Isteriku yang kucintai selalu,
Terima kasih atas segalanya....terlalu banyak untukku 'list'kan. Terlalu banyak pengorbananmu terhadapku. Hanya Allah yang dapat memberi ganjaran yang setimpal. Cukuplah aku katakan - aku sangat bahagia di sisimu. Segala badai dan rintangan kan kita hadapi bersama inshaAllah. Kita panjatkan doa, mohon taufiq dan hidayahNya......

Lagu ini ku tujukan khas buatmu, zawjati - My Wife ;


“Berbuat baiklah terhadap isteri kalian, kerana wanita tercipta dari tulang rusuk. Sesungguhnya bahagian terbengkok dari tulang rusuk adalah bahagian atasnya. Jika engkau hendak meluruskannya, maka akan mematahkannya, dan jika engkau biarkan, maka ia tetap bengkok. Untuk itulah, berbuat-baiklah kalian kepada isteri-isteri.” (HR. Muttafaq’Alaih)
 
Allahu Akbar Walillahilhamd....

No comments:

Post a Comment